onsdag 19 maj 2010

Lek med färger.



2 kommentarer:

  1. Detta var häftigt....Så här skulle man göra när man skall byta färg på huset.Fota det och sen färga om det.
    Sånt här kan jag inte fast det hade varit kul.
    Jag kan inte mycket i PS.
    Bilderna är kalas.
    Jättekul idé.
    Jag tänkte på detta med mina bilder
    Jag gör om dem till 1024 för webben.
    Jag får kolla på detta
    Jag hittade en sida i Photoshop guiden som handlar om detta.
    Vad är det för Digital Bok du menar
    Jag är inte så släng på detta heller.
    Jag tror att jag får börja studera lite av varje.
    Du är sååå snäll mot mig och skriver så gott varenda dag.
    Jag skriver via mail endera dagen...
    Kramizzz på dig
    Det kanske står i guiden hur man man fixar till husen så här.
    Jag älskar att lära mig nya grejer.
    Nu till bildstorleken......
    Jag måste kolla

    SvaraRadera
  2. Tack än en gång Lotta.
    Den första bilden är inte färgad utan i original.
    De andra bilderna har jag inte direkt färgat utan jag har en metod som jag prövar för att få fram dessa effekter.
    Jag skall berätta senare för dig hur.
    Jag använder aldrig någon guider, för jag har fått lära mig själv genom åren som tryckeriägare hur företagskunder velat ha sina bilder i tryck. Alla bilder som skall tryckas måste justeras för att bli bra på papper. Många tar en bild och klistrar in den som den är utan beskärning eller kontroll. Visst kan det se bra ut men ofta ser det ut som det ligger en hinna på kameralinsen eller så är horisonten sned så havet håller på att rinna ut ur bilden. Ja lite dramatiskt kanske men sant.
    Nu måste jag säga god natt.
    MVH
    Jan

    SvaraRadera