måndag 10 maj 2010

Nostalgi. Bild tagen med min första kamera.

4 kommentarer:

  1. Hej jan Först vill jag tacka för att du har skrivit så rart hos mig ett par gånger.
    Det värmde så gott.
    Vilken härlig bild du har idag
    Ja det var då det och vilken skillnad på kamera då och nu
    men kortet är det inget fel på.
    Har du skannat in negativet eller själva fotot för färgerna är ju kalas...fast det är så gammalt.
    Du har också en härlig sida så hit kommer jag allt tillbaka skall du se.
    Nu skall jag kolla vidare på dina bilder
    Jag älskar detta med foto.
    Ha det riktigt gott och tack än en gång.
    Kramizzzz Lotta

    SvaraRadera
  2. Tack Lotta, detsamma känner jag och säkert alla andra som får en kommentar. Många tycker om beröm och det gör jag också men när man har ett fotointresse och blogg för detsamma så tycker jag att det skall kunna diskuteras och kritiseras lite med. Jag tar gärna emot kritik på mina bilder för då lär man sig lite och blir inte hemmablind. Bilden på min Mormor och Morfar är scannad från originalbilden i format 9x9 cm och är bland de första färgbilderna som jag tog på den tiden.Dessutom så fick man snåla med film och blixtlampor för att det var ingen självklarhet att tigga av föräldrarna då.Idag är jag mer glad för bilden än för 55år sedan.Tack än en gång och på återseende.
    Jan

    SvaraRadera
  3. Det är så roligt att se "mitt" gammla Malmö. Är nämligen född och uppväxt där.
    Jag får säga som Lotta, tack snälla för dina snälla kommentarer hos mig. Som du själv sa, det glädjer en mycket.
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  4. Tack Lena.
    Då är det väl extra roligt att gissa var jag har varit och plåtat.
    MVH
    Jan
    (Malmöpåg)

    SvaraRadera